Limassol Marina - luxusjachtok és gyorséttermek
2014. november 20. írta: Ciprusi Utazók

A születésnapomon az volt a kívánságom, hogy menjünk el Limassolba és töltsünk el egy kellemes napot a Limassol Marinában. Nagyon szép október végi szombat volt, talán egy picit melegebb is volt a kelleténél. A kis N-re még felkerült egy pici naptej is.

15503894148_6b1e2b6bc5_z.jpgZavartalan napsütés és szebbnél-szebb jachtok - kell ennél több

A Limassol Marina egy hatalmas beruházás volt és 2014 májusában adták át a nagyközönségnek. Októberre már minden villát és apartmant eladtak, még azt is ami még nem épült meg, mert egy része még folyamatosan épül.

15503977070_3eb175fcf3_z.jpgMég mindig épülnek a házak, de már ezekre is megvan a vevő

Gondolom kitaláljátok, hogy milyen nemzetiségű a vásárlók legnagyobb része. Nem, nem ciprusi, hanem orosz ajkú. Sok hajót is láttunk, ami büszkén lengett az orosz zászló.

15690419042_c8701b6a07_z.jpgBüszkén leng a ciprusi és az orosz zászló

A sors fintora, hogy egész sok gyorséttermet - KFC, Pizza Hut, TGI Friday's - sikerült idetelepíteni. Nekem kicsit nem fér a fejembe, hogy több milliót érő jachtok tulajdonosai kiugranak a partra egy hamburgerre és leöblítik egy kis kólával. :) Valahogy szofisztikáltabban képzelem el az orosz oligarchák életét, de sohasem lehet tudni.

Erről jut eszembe, hogy pár évvel ezelőtt Mallorcán üdültünk és nem tudtuk, de egy elég felkapott kis tengerparti városba foglaltunk szállást, aminek volt egy jachkikötője is. Port Andratx a neve egyébként. Nos, annyi lepukkadt ruhába öltözött milliomos jachtulajdonost még nem láttunk, mint ott. Hiába, nem a ruha teszi az embert.

Repüljünk vissza Limassolba. Persze vannak ott luxus kategóriába tartozó éttermek is, de ezekből van kevesebb. Konditermeket és koktélbárokat is felhúztak az európai felső tízezernek. Lehet persze vásárolgatni is, ha a pénztárcánk engedi. Válogathatunka világmárkák között - Ralph Lauren, Iceberg, Paul Smith, Nicole Farhi, Just Cavalli, Armani Jeans, Paul Shark, Diesel és Crocs mind megtalálható.

15665086676_209c828ce1_z.jpgLimassol Marina főtere

Gyorséttermek ide vagy oda, mi nagyon jól éreztük magunkat és nagy sétát tettünk a kikötőben. Sajnos a nagyobb jachtokat nem lehet közelebbről megnézni, mert kapukkal zárták le mólókat, bár a kis N és apukája sikeresen besétáltak egyre, mert véletlenül nyitva maradt a kapu, de gyorsan kitessékelték őket.

Olyan szerencsében volt részünk, hogy a világ egyik legnagyobb luxusjachtját is megpillanthattuk itt, ez a Carinthia VII, ami tényleg hatalmas és gyönyörű. Heidi Horten tulajdonában van - Ausztria leggazdagabb asszonya - Helmut Horten özvegye. Közelről sajnos ezt sem tudtuk megnézni, mert nagyon messze horgonyzott és a lezárt mólók miatt oda sem lehet kisétálni, de így is óriási volt.

15503998750_b770d3fef9_z.jpgHáttérben a Corinthia VII

Mi a Derlicious nevű éttermben ebédeltünk, ami görög jellegű gyorséttermi kaja, de jó minőségű,  sok finom friss salátával. Így október végén már nem volt annyi turista, viszont tömve volt a hely ciprusiakkal.

Miután szinte az összes jachtot megnéztük és körbesétáltunk bementünk Limassol óvárosába is, mert szeretjük a sok régi épületet, a mecsetet, a zegzugos és hangulatos utcáit.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.