Ciprusi strandok - Konnos Beach
2015. június 14. írta: Ciprusi Utazók

A ház asszonya - alias én - elhatároztam és rábeszéltem a fiúkat - a kis N-t nem nagyon kellett - hogy elmenjünk Konnos Beach-re. Igaz  autóval 5 percre lakunk a strandtól, de nekünk a legtávolabbi, legkeletebbi strandra kellett elmennünk. Gábor 400 km-t vezetett, de szerinte is érdemes volt elmenni :)

Sokan Ciprus legszebb strandjának tartják. Tényleg gyönyörű helyen van, hegyek veszik körül és szerencsére nincs túlfejlesztve sem - 2 szálloda van fent a hegyen. Viszont turistából van elég. Azt hittem, hogy csak fő-főszezonban - azaz július-augusztusban vannak a legtöbben, bevallom tévedtem, mert tegnap rengetegen voltak. Főleg orosz turisták - mint ahogy már megszoktunk - és helyiek is. Sok kisgyerekes család volt és elég sok ciprusi fiatal.

Fél 10 után értünk oda, de már az első soros napágyak foglaltak voltak. Szerintem a legtöbben már hajnalban lent voltak :) vagy fel se mentek előző este. A víz nagyon szép tiszta, annak ellenére, hogy nagy a bulihajó (ahogy a kis N hívja) forgalom a tengeren. Ayia Napa összes bulihajója is megáll itt, tehát a csönd nem biztosított.

Maga a strand elég kicsi, 200 méter hosszú és 35 méter széles és elég zsúfolt lett délutánra, de kit érdekel, ha ilyen szép helyen strandolhat. :) Mindenféle vízi sportokat is ki lehet próbálni, jetski, vízi bicikli, hajóbérlés és mindenféle  vízi őrület, amit a strandokon lehet kipróbálni.

Jól felszerelt  a strand. Vannak tiszta mosdók és pénzzel működő zuhanyzók is. Egy étterem van és vízimentő is a parton. A napernyő és 2 napágy itt is 7,50 euróba kerül (mint ahogy máshol a szigeten). A homokot is szépen tisztán tartják és az itt nyaralók összeszedik maguk után a szemetet.

Érdemes naptejet rendszeresen használni a parton és a fejünkre is tenni valamit, mert erős az UV. Kicsiknek ajánlom az UV-szűrős ruhákat. Viccesek benne, de megéri, mert az ő bőrük még olyan érzékeny. Sok orosz családot láttunk, akik csak úgy "kirakják" a gyerekeket a napra, de nem árt óvatosnak lenni. Felnőtteknek sem, mert sokan rákvörösen és napszúrással zárták a napot.

A hétvége már júniusban is nagyon nyüzsgős, lehet, hogy érdemesebb hétközben ide látogatni, akkor biztos nyugisabb. Mi nagyon jól éreztük magunkat és délután fél hatkor indultunk haza a nyugati partra. Még megálltunk és megnéztük Ayia Napa modern szoborparkját, de erről majd a következő bejegyzésben. A kis N-nek jobban tetszett, mint a strand, ő még a vizet kicsit hűvösnek találta (pedig nem is hideg).

Ayia Napától 4 km-re található, a Cape Graco és Protaras közötti úton:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.