Dél-Afrika ízei Cipruson - The Lodge - Paphos
2014. augusztus 27. írta: Ciprusi Utazók

Pár hete kedves ciprusi barátaink hívtak meg minket egy kellemes vacsorára a Lodge nevű, dél-afrikai étterembe, steak house-ba Paphoson. Nagyon öröltünk ennek a meghívásnak, mert sok jót hallottunk róla, de nem volt még alkalmunk felkeresni.

Már az étterem dizájnja is lenyűgöző volt, mindenütt eredeti afrikai bútorok, képek, kiegészítők. Már messziről látszott, hogy a jó ízléssel megáldott a lakberendezőjük, aki - mint utóbb kiderült - a főszakács és étteremtulajdonos felesége. Gyerekbarát hely, a kicsiknek még egy játszósarkot is kialakítottak, ahol a kis N-nel elég sok időt töltöttünk.

Barátaink azt tanácsolták, hogy rendeljünk dél-afrikai mezét, mert így alkalmunk nyílik bepillantást nyerni a dél-afrikai konyha ízvilágába. Azt kell mondanom, hogy sikerült is, de a vacsora háromnegyedénél mi sajnos már teljesen jól laktunk és bizony elkelt volna az üres has :)

Nos, akkor vágjunk bele a kulináris utazásba. Az első fogás fűszeres csirkemáj, színes rizs és saláta. A csirkemáj kicsit csípős volt és hasonlított egy picit a magyar resztelt csirkemájhoz, de még Gábornak is ízelett, aki egyébként nem nagy rajongója ennek az ételnek. A rizs érdekes színű volt, de kiderítettük, hogy ez bizony nem a rizs színe, hanem ételszínezéket használnak, viszont nagyon jól mutatott és az íze is jó volt. A saláta pedig természetesen finom friss és szintén jól ízesített. A képen ugyan nem látszik, de minden fogáshoz hoztak a ciprusi pitához kicsit hasonlító meleg kenyeret, amit egy BBQ szószhoz hasonló mártásszerűséggel lehetett lelocsolni.

A második fogás pikáns csirkeszárny nyárson és nagyon finom káposztasaláta egy különleges szósszal leöntve. Természetesen ez is nagyon elnyerte a tetszésünket, annak ellenére, hogy egyikünk sem nagy csirkeszárny rajongó. Ez bizony isteni volt. A kép szerintem magáért beszél. :)

Ami ezután következett, az szintén lenyűgözte az ízlelőbimbókat, sertéssült és egy különleges burgonyasaláta, ami picit hasonlított a magyar "verzióra", viszont ebben curry is volt, ami még pikánsabbá tette. Ez volt a ciprusi "házigazdánk" kedvenc eledele, mert ez a saláta olyan volt, mint amit Dél-Afrikában gyakran evett. Ő dél-afrikai ciprusi, aki az életének az első 25 évét ott élte le. Érthető, hogy ennyire szereti a dél-afrikai konyhát.

Az est fénypontja csak ezután következett a ragacsos, grillen sült oldalas frissen sült "óriáskrumplival . Ezt már nem igazán lehet leírni, ezt bizony meg kell kóstolni, mert olyan finom. Egy probléma adódott, amire elértünk idáig, éhesek már egyáltalán nem voltunk.

Az étterem nekünk nagyon tetszett és egészen biztos, hogy egyszer még ellátogatunk ide. A kiszolgálás nagyon jó és végre egy olyan étterem, ahol még a zene is illett a hely hangulatához. Egész este nagyon kellemes dél-afrikai zene szólt és még túl hangos sem volt. Ha egyszer Paphoson jártok és valamilyen különleges étteremre vágytok, akkor térjetek be ide, megéri.

2013-ban a Lodge egyébként elnyerte a Tripadvisor Cerificate of Excellence díját is. Legközelebb a steak-jüket is kipróbáljuk, mert az bizony messziföldön híres :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F.V 2014.09.08. 15:26:03

segítségetekre lenne szükségem!szept 18-án érkezünk ciprusra Larnacára esete 20.40-re két gyerekkel és nagyszülőkkel, és a lefoglalt apartmanunk Bogazban észak-cipruson van tehát át kell lépnünk a határt? melyik autókölcsönzőtől tudunk bérelni autót amivel át is léphetjük vagy mi a teendő ebben az esetben? kicsit tanácstalan vagyok...Köszönöm

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2014.10.14. 09:50:27

@F.V: Bocsáss meg, hogy nem válaszoltam, de most bukkantam rá a kommentedre. Ha máskor írsz, akkor inkább keress meg a Ciprusi Utazók Facebook oldalán. Köszi! Simán ment az út?