Élménybeszámoló Nicosia (még mindig Észak) - művészek a karavánszerájban
2013. november 14. írta: Ciprusi Utazók

Élménybeszámoló Nicosia (még mindig Észak) - művészek a karavánszerájban

Büyük Han

Nemcsak hamis ruhák és cipők, valamint olcsó éttermek vannak Észak-Nicosiában, hanem érdekes dolgok is, amiket mindenképpen meg kell nézni, ha arra jártok.

Ezek közé tartozik a Büyük Han elnevezésű hely, ami nem más, mint a művészetek háza, amit egy réges-régi (1572-ben épült) karavánszerájból alakították ki. Nagyon jól sikerült az épület felújítása, szerencsére sikerült megőrizni a törökös jellegű építészeti elemeket.

Lent egy hatalmas udvar van, ahol lehet kávézni/teázni, az emeleten pedig a szobákból kis műhelyeket alakítottak ki. Amíg a kis N az apukájával lent relaxált az udvaron, én végigjártan az összes kis szobát. Nagyon élveztem, hogy egyszer egy festő műhelyében vagyok, aztán már egy ruhatervező csodálatos ruháit nézhetem meg. Voltak különféle csecsebecsék, de minden ízléses és eredeti volt. Itt nem igazán lehetett megtalálni a turistáknak hatalmas tömegben előállított bóvlikat sem (szerencsére).

Az emeleten egy hosszú terasz fut körbe, ott is hasonlóan érdekes dolgokat állítottak ki. Csak dekorációként szolgált, de nekem nagyon tetszett. Roppantul eredeti volt.

Egy kis karkötőt vettem is ott magamnak, amit magától a kézműves hölgytől vásároltam, aki készítette. Nagyon kedves volt. Nem a legolcsóbb ajándékokat lehet itt megvásárolni, de egytől-egyig minden eredeti és különleges.

A bejegyzés trackback címe:

https://ciprusi-utazok.blog.hu/api/trackback/id/tr695634567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása